De Apollo Tourer - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu De Apollo Tourer - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

De Apollo Tourer

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een ontbijtje aan de haven van Auckland, gaan we ons huis voor de komende 15 dagen ophalen: de Apollo Tourer. Een enthousiaste dame wenst ons welkom en brengt de nodige formaliteiten in orde. Ze ziet op Sarahs rijbewijs dat ze tweelingen als horoscoop heeft en zegt dat haar man ook een tweeling is. Ze zegt ook nog iets over weinig geduld en snel boos worden, maar dat is toch niet van toepassing op Sarah... Omdat we nog nooit met een camper gereden hebben, krijgen we een leuke introductiefilm te zien, waarna we echt kennis mogen maken met onze Volkswagenbus (crafter). Eerst rijden we naar de supermarkt voor de nodige inkopen. Tom parkeert de camper vakkundig tegen een paal, ‘hij stond in de weg’. Daarna gaan we al in één keer op weg naar het Coromandel schiereiland. We hebben in de voorgestelde reisroute van het reisbureau immers vluchtig gezien dat we van Auckland naar daar moesten geraken. In de eerste dagen verkennen we het Noordeiland, waarna we naar het Zuideiland trekken. Onderweg vallen de prachtige landschappen onmiddellijk op. Op een afstand van enkele kilometers verandert het uitzicht van de stad in glooiende heuvels, naar een tropisch regenwoud met afgronden langs de weg enkele kilometers verder tot prachtige vergezichten op de Still Oceaan. De weg slingert heen en weer door haarspeldbochten. De snelheidsbeperking (als je het zo mag noemen) ligt op de meeste plaatsen op 100km per uur. Dat lijkt ons zelfmoord. Maar zelfs de truckchauffeurs met gigantische boomstammen, rijden zeer vlot op en neer en doorheen de bochten. De dame van Apollo Tours heeft ons ook een bakje meegegeven voor de Tourist Radio, 102.9 FM. Je krijgt heerlijke cruisemuziek te horen, gaande van Rolling Stones (You can’t always get what you want) tot Witney Houston (I wanna dance with somebody), en via het gps-systeem geeft het toestel via de radio ook nuttige toeristische informatie over de plaatsten waar je passeert. Tussendoor worden we ook aangespoord om in NZ te komen wonen, het is toch zo’n prachtig land met één van de beste educatiesystemen ter wereld en ze hebben kennis en kunde nodig vanuit het buitenland, “Go and visit makenzhome.com”!