Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Coromandel

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

01 April 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Na een rit van 3,5u komen we aan in Coromandel, het schiereiland van het Noordeiland. Hier kiezen we vakkundig onze eerste camping uit: Hot Water Beach top 10 Holiday Park. Zoals de naam al doet vermoeden, ligt deze camping vlakbij een prachtig strand aan de Stille Oceaan of ‘The Pacific’. Eigenaardig aan het strand is dat zich onder het zand warmwaterbronnen bevinden, die je kan opgraven bij laag tij. Na een frisse duik in de oceaan, zetten we ons in een door voorgangers gegraven jacuzzi. Heerlijk, maar op sommige plaatsen zo heet dat je je verbrandt! Na een tijdje keren we voldaan terug naar de camping, waar Tom onder het goedkeurende oog van de kreupele labrador van de camping een eerste lekkere maaltijd bereidt in de camper: Penne al’arrabiata! Na de afwas in de keuken van de camping, leggen we ons dan eindelijk toe op het plannen van de reisroute op het Noordeiland. We gaan van Coromandel naar Rotorua, Taupo, Tongariro National Park en Wellington en daar steken we over naar het Zuideiland. Het plannen van die route is voor een andere keer! Na een heerlijke eerste nacht in onze camper, nemen we om 7.45u een warme douche. Net op tijd, voor de elektriciteit op de camping uitvalt en de laatslapers verrast met een koude douche. Goedgemutst laden we alles terug in en vertrekken naar de volgende bestemming: Cathedral Cove. Deze ligt aan Hahei Beach, helemaal in het noorden van het Coromandelschiereiland. Onderweg komen we enkele onheilspellende bordjes tegen die de tsunami escape route aanduiden, brrr. Het valt al sinds onze aankomst in NZ op dat de Kiwi’s zich zeer goed bewust zijn van de enorme kracht van de natuur hier. Her en der zie je reclame en aanduidingen over natuurrampen en disaster medicine. Dat beloofd!
Aangekomen aan Cathedral Cove, geeft alleen de parking al een prachtig uitzicht over enkele mooie baaien. Na een gezellige wandeling tussen metershoge varens van 45 minuten komen we uiteindelijk aan bij de Cathedral Cove. Het is een prachtige halfronde rotsformatie over het witte strand, waar je onderdoor kan lopen. Omdat het hoogtij is, gutsen de golven al de grot binnen, met een onheilspellend onweerachtig geluid. We zijn 2 van de weinige toeristen. Het blijkt nu, in de herfst, een ideale periode om NZ te bezoeken! Nu trekken we door naar Rotorua. ’s Middags stoppen we even in Tairua, een populaire badplaats in NZ. Aan het strand van een reusachtige baai eten we sandwichkes met salami en kaas en een vers appelgebakje.