Met de vlam in de pijp! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Met de vlam in de pijp! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Met de vlam in de pijp!

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

07 April 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Ontbijten doen we terug in notre cafe. Een stevig ontbijt mag het zijn met spek, eieren, fruit en pannenkoeken. We hebben namelijk een lange tocht voor de boeg. Zo'n slordige 7u bollen. Het worden wel 7 spectaculaire en bochtige uren. Onderweg stoppen we bij een meer. Lake Rotoiti. Een prachtig stuk moeder natuur waar berger pootje baden in verfrissend water en beschermt worden door glibberige angstaanjagende reuze alen. We waden ons een weg door een bende luide eenden en maken een korte wandeling langs de oevers van het meer. We cruisen verder. Een groen landschap verschijnt, afgetopt met hoge besneeuwde pieken en hoe kan het ook anders, hier en daar een meer. We scheuren door Franz Jozef en naderen ons einddoel Fox Glacier! De uitstap voor morgen leggen we onmiddellijk vast. Een helihike naar de krochten van de gletsjer. Nu enkel nog hopen op wat minder druilerig weer. Na dagen van twijfel doen we het toch...de was...Tom moet mee om de masjienerie op te starten en mag dan de slaapkamer ombouwen tot eetzaal en achter zijn fornuis kruipen om een overheerlijke spaghetti bolognese te bereiden terwijl sarah de was en de droogkuis in goede banen leidt. Gezellig dineren, snel afwassen en dromen maar!