Fly us to paradise!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Fly us to paradise!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Fly us to paradise!!

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

15 April 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Met spijt in het hart, we willen nog geen afscheid nemen van het prachtigste land op aarde, pakken we in en nemen we na 3242 km rijden afscheid van onze VW Crafter met nummerplaat GNY-662. We brengen hem naar zijn standplaats en worden door de firma naar de luchthaven gereden. Bij het inchecken blijkt er een probleem. Te zwaar!! Niet alleen wij maar ook de koffers. Luchtige schoenen worden gewisseld door zware bottinnen. Overbodige tijdschriften blijven achter en zoveel mogelijk truien worden rond gebonden tot we de toegelaten 23,8 or so kilo’s bereiken. Handig dat we in Brussel wel zonder problemen mochten passeren met lichte overload. We vliegen van Christchurch naar Auckland. Hier moeten we de vlucht naar de Cook Islands, meer bepaald het eiland Rarotonga zien te halen. De luchthaven is echter zeer onduidelijk. We moeten een shuttle bus zien te vinden die ons naar de internationale terminal moet brengen zei de piloot. Bij het uitstappen staan er enkel andere gates aangegeven. Na wat rondvraag vinden we de bushalte en komen we in de terminal. Op onze boardingpas, verkregen in Christchurch, staat nog geen gate. Op een schermpje in de terminal staat dat we naar zone A moeten voor Rarotonga. In de wachtrij voor de security aan zone A merkt Tom dat iedereen een oranje kaartje klaar heeft. Blijkt dat je vooraf deze kaart moest invullen om jezelf uit te schrijven uit Nieuw Zeeland. Tom spoedt zich terug naar af en vult snel de kaarten in terwijl Sarah stand houdt in de wachtrij. Eens uitgeschreven pikken we nog snel een burger mee uit de koning van alle burgertenten alvorens we tot rust kunnen komen en kunnen kiezen uit de videotheek van Air New Zealand.