Aitutaki, the most romantic place on earth - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Aitutaki, the most romantic place on earth - Reisverslag uit Aitutaki, Cook Eilanden van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Aitutaki, the most romantic place on earth

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

16 April 2014 | Cook Eilanden, Aitutaki

We kunnen niet wachten tot 9.20u, pick-up time! Weg uit dit oord der verderf! We moeten nog wat langer wachten want de oude taxichauffeur komt er pas door om 9.40u. We’re on island time now... Hopelijk geldt dat voor de vlucht van 10.30u ook want we maken nog een stop om mensen op te pikken.
Inchecken op Rarotonga heeft gelukkig niet zoveel om handen. Je komt binnen in een gebouwtje. Links is de balie en rechtdoor een dubbele deur naar de startbaan. Rechts is de doorgang naar het internationale gebouw. Van hieruit gaan er namelijk ook vluchten naar vb. LA. Aan de balie staat een weegschaal. Nog een met een wijzerplaat. Achter de weegschaal staat een drager klaar. Bij het vaststellen van het gewicht (ongeveer 30kg) tilt hij de zak al op en maakt hem zo direct vijf kilo lichter. “Twenty five kilo! That’s okay!” Na het wegen van de tweede tas waarschuwt de balie bediende dat we bij het terugvliegen naar de westerse wereld wel eens zouden moeten bijbetalen. Maar nu hoeft het niet... De vlucht vertrekt stipt op tijd!
Na 40 minuten vliegen verschijnt er aan het raampje een wondermooi eiland: Aitutaki! Kleine stukjes eiland omgeven door prachtige lagunes. Bij aankomst heerst onmiddellijk een hele andere sfeer. We worden ontvangen in de lounge van het Pacific Resort waar we stickers krijgen met onze kamernummer op. We moeten deze op onze zakken plakken en ons er niets meer van aan trekken. Ze worden van de luchthaven tot in de kamer gebracht. Bij aankomst in het resort worden we ontvangen door de manager himself (een westerse man) die ons een drankje aanbiedt terwijl men de laatste hand aan de kamers legt. We drinken frisse melk uit een kokosnoot (nog niet met de billen bloot) tot we persoonlijk worden rondgeleid in het prachtige resort en uiteindelijk met het lang verwachte Wauw-gevoel worden achtergelaten in onze beach front villa. Het is een villa groter dan het standaard appartement in Antwerpen stad. Via de voordeur kom je binnen in de riante living/slaapkamer/salon. Rechts kun je het overloopje op waar de bar is en de deur naar de buitendouche. Een beetje verder kom je door de dressing in de grote badkamer terecht. De binnendouche is afgewerkt met glas wat maakt dat je de indruk krijgt buiten te staan. De badkamer is betegeld. Elders loop je over geverniste parket. Airco en fan ontbreken niet. Het leefgedeelte geeft een prachtig zicht op zee. Via de schuifdeur kom je op ons privé terras en via een trap kom je uit op je eigen stukje wit strand met hier en daar een stukje rots. Het hele eiland is omringd door een lagune, een strook ondiep helder water met stukken koraal in. Het vormt de prachtige leefwereld voor talloze tropische vissoorten. In de dressing liggen dan ook snorkel en duikbril klaar om deze wondere wereld te kunnen gaan ontdekken. Waar het ondiepe overgaat in diepzee zie je duidelijk. Het ondiepe water heeft een lichtblauwe kleur, de diepzee donkerblauw. De golven breken op het rif, een afgelijnde overgang van diep naar ondiep. Na wat kort uitpakwerk, een korte verkenning van ons domein en het reserveren van een tafel voor ons diner gaan we lunchen. Dit kan in het black rock café dat aan het strand en het zwembad gelegen is. Na de heerlijke lunch (waaronder een verse hamburger) wagen we ons aan wat snorkelwerk en verder niets doen. We kunnen ook niet veel meer doen want een tropische storm trekt over het eiland. Het beperkt ons uitzicht tot aan de terrasdeur. Regen valt met bakken uit de lucht en vormt ons zicht op zee om tot zicht op onze eigen waterval. Donder en bliksem trachten alles te verwoesten maar het paradijs houdt stand! Hongerig begeven we ons ‘s avonds onder de bescherming van een paraplu naar het Rapae Bay restaurant. The place to be voor ontbijt en diner. Het is toevallig cult night. We mogen aanschuiven aan een typisch Polynesisch buffet dat zowel vis als vlees te bieden heeft, gevolgd door een dessertenbuffet. De avond wordt afgesloten door een muziek en dansshow met strooien rokjes, zoals het hoort!
Dvd’s van The Killing mogen niet vertoond worden in deze regio waarschuwt de dvd speler later. Gelukkig is er een filmkanaal dat per twaalf uur films vertoont zonder onderbreken.

De volgende dagen, onze laatste vakantiedagen worden dagen van weinig tot niets doen buiten snorkelen en genieten van de rust die dit paradijs te bieden heeft.