Het paard van sinterklaas - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Het paard van sinterklaas - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Het paard van sinterklaas

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Van mount cook geen spoor. Het is miezerig weer vandaag. Laaghangende wolken met motregen. Het soort waarvan je zachtjes aan doorweekt geraakt. Voeg daarbij nog wat gure wind die van tijd tot tijd recht in je gezicht slaat en je hebt het perfecte recept om een wandeling van drie uur te ondernemen...
De tocht gaat over drie hangbruggen, is eerder eentonig en wordt ontsierd door bouwmateriaal. Schuppen, karren, reclame, een quad en zelfs een minigraver van een niet noemenswaardig merk, we vinden het allemaal.
Hooker glacier mondt uit in Hooker lake, ons einddoel. Hooker lake is een kalkgrijs meer waar brokstukken van de gletjer uitsteken. Aan de rand van het meer zien we in de verte een metershoge ijswand, de gletsjer zelf. Het weer laat ons echter niet toe om nog verder tot aan de rand van het meer te gaan. Het zou ook geen meerwaarde zijn. We nemen enkele foto’s en waden ons een weg terug door het gure weer en klimmende aziaten, al dan niet met paraplu.
We hebben tijd genoeg om op te drogen. Er wacht ons namelijk wederom een tocht van bijna zeven uur naar Kaikoura, Whale watch Heaven! Verwarming volle gas en rijden maar! Sneller dan de gps kon voorzien komen we aan in het holidaypark. Onderweg hebben we ons al verlekkerd op een indische maaltijd bij Corianders,
een typisch Indische zaak. 1 grote eetzaal met alle tafeltjes van klein naar groot, een TV die ons de indische top videoclips toont en te weinig indisch personeel dat te veel woorden per seconde door de lippen probeert te persen en niet weet wat eerst af te ruimen. Het eten zelf is echter fenomenaal. Het voorgerecht kan tellen als hoofdgerecht en bevat een selectie van voorgerechten gekozen door de chef. Kip, lam en twee vegetarische gefrituurde hapjes vergezeld door dipsauzen. Sarah kiest een chicken masala en Tom een chicken madras als main. Je moet de spicyness kiezen. Sarah speelt op veilig en gaat voor mild. Tom tart het lot en kiest met maagbeschermer in de hand voor medium. Een gedurfde keuze blijkt. Na enkele happen druipt het water van zijn hoofd! Gelukkig kan het garlic naan en de ouwe trouwe stella het vuur enigszins blussen. Sarah had trouwens als back up nog mango lassi klaarstaan. Overvoldaan kruipen we onder de wol.