Alles Kapot!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Alles Kapot!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Alles Kapot!!

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

14 April 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

In de late namiddag komen we aan. We checken in via de drive in. Een bureau op hoogte naast de oprijlaan. Zo hoeven we niet uit te stappen. We vragen ook ineens alle nodige info om in de stad te geraken. We parkeren snel op de veel te kleine staanplaats en verlaten het ongezellige, benauwde terrein te voet richting bus. Er rijden veel bussen maar wij moeten de blue line hebben. De stadsbus zeg maar. Onduidelijke uurroosters en stadsplannen brengen ons uiteindelijk toch tot in de verwoeste stad. De aardbeving van 3 jaar geleden hebben ze hier duidelijk nog niet verteerd. Overal staan nog verwoeste gebouwen. Vele wegen zijn nog afgesloten en sommige delen lijken op een spookstad. Alsof het oorlog is geweest. We bezoeken het winkelcentrum (Re:Start Mall) dat opgebouwd is uit gestapelde zeecontainers. Winkels zijn gezien het uur (18u) en dag (maandag) wel al gesloten spijtig genoeg. We besluiten een kebab te proberen. Slechte keuze. De kok vindt dat ijskoude sla en sauzen samengaan met lauw vlees in een pita brood wat maakt dat alles koud is in een mum van tijd. Bij navraag blijkt dit echter normaal te zijn. Rare jongens, die Maori-Turken. Na lang wachten (omwille van één of andere emergency is de eigenlijke busroute afgesloten) nemen we de bus terug naar de camping. Al maar goed dat we een dag langer in Kaikoura zijn gebleven.