Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu Lake Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van sarahentom kiwiland - WaarBenJij.nu

Lake Taupo

Blijf op de hoogte en volg sarahentom

03 April 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

We rijden verder door naar Lake Taupo, het grootste meer van het Noordeiland. We hadden tot hier toe lekker warm weer, maar hier in Taupo kruipen wolken voor de zon, wat de temperatuur quite chilly maakt. We kuieren er even langs de oevers, lunchen, rijden enkele meters verder naar de schattige en mooie jachthaven van Taupo en nemen daar de Ernest Kemp. Het schattige groene oude stoombootje brengt ons naar de inkervingen van de Maori in de rotswanden langs Lake Taupo. Dit alles kan uiteraard niet doorgaan zonder een vakkundige uitleg van de schipper van de Ernest Kemp. Doorspekt met ironische humor, zo kennen we de Kiwi’s ondertussen, vertelt hij ons over het stuk land dat de Maori nog bezitten aan de oever en over de peperdure vakantiehuizen iets verderop, waar ook Rod Stewart en Rachel Hunter destijds een optrekje hadden. Daarna komen we aan bij de inkervingen die een Maori priester uitbeelden. De schipper zegt al lachend dat we zeker niet mogen geloven dat deze oeroud zijn, nu ja, ze werden in 1350 gemaakt. Daarna varen we terug naar de schattige jachthaven en van daaruit gaan we te voet naar een gezellige en lekkere Thai in de stad. Eenmaal buitengekomen, merken we op dat het heel hard geregend heeft, niks van gemerkt! De sterrenhemel laat zich alweer zien, dus het zal bij deze ene bui blijven. We gaan vroeg slapen, want morgen moeten we al om 5.45u op, voor de beruchte Tongariro Alpine Crossing en het Tongariro National Park...